Möet: The now + emöeticons

Möet: The now + emöeticons

oktober 20, 2019 1 Af BloggerCoach

Hvis man skal skære ind til benet, så er Möet & Chandon 20% champagne og 80% marketing. De har så stor succes med deres markedsføringsstrategi, at den gennemsnitlige champagnedrikker i dag tror, at idealet for en god champagne er Möet. Lidt ligesom mange tror at Bearnaise skal smage som en veldrejet Knorr sauce.

Men er det ikke også lige gyldigt, når man lige har lavet månedens største salg og man fejrer det med at poppe en flaske der udstråler luksus og succes?

Jo det er! For vi fejrer nuet med Möet og ikke hvor fine smagsløg vi har til at smage de mytiske nuancer af fyrnåle og toner af lakrids, som en ægte vinkender vil påstå findes.

Niche content

Hvis du besøger Möets hjemmeside for første gang, vil du blive bedt om at vælge land og fødselsdato før du får lov til at træde indenfor i deres verden af luksus. Det gør de for at kunne målrette deres content til netop dig.

Der er nemlig meget stor forskel på, om du er en champagnedrikker i 30’erne eller i 60’erne. Den ene målgruppe er til vilde fester, emöeticons og fejring af nuet. Den anden gruppe er til historier om vinslotte, høsten og årgangene.

At lave content opdelt efter nicher, er en af de største trends indenfor content marketing pt., fordi det øger chancen for at du rammer præcist i målgruppen.

The now

Det overordnede koncept for Möets markedsføring er begrebet “the now”, som omhandler lykkerusen i nuet. F.eks. når man mærker kærligheden til sine nærmeste, nyder solen og stranden, fejrer succesen, tillader sig luksus og lytter til beatet, der spiller til festen.

Möet er med andre ord den boblende drik, der akkompagnerer dine lykkebobler i kroppen, når du nyder nuet.

Möet & Chandon digt om The Now, fra deres blog:

THE NOW is a moment, a sensation, a rallying cry.
THE NOW is an attitude that revels in the thrill of living,
and that unites us on this bold journey called life.

THE NOW is here to open.
To explore.
To conquer.
To taste.
To embrace.
To share.
To feel.
To live.

Rebelske glas

Hvem troede, at champagne skulle drikkes af et højt tulipanglas med stilk? Möet har designet deres egne glas i plastik, som er rebelske og praktiske, og derfor helt perfekte til den unge champagnedrikker, der fejrer nuet på stranden, i swimmingpoolen, på stenbroen eller til fester.

emoeticons fra Möet er geniale til at sprede Möet moments

Gammel vin på nye flasker

En stor del af Möets marketingstrategi er limited edition flasker, der bliver slået op som revolutionerende nyheder, selvom konceptet bedst kan beskrives som gammel vin på nye flasker.

De redesignede flasker bliver brugt til at fortælle historier, fremvise kulturel forståelse, bygge branding og ikke mindst showcase en dynamisk virksomhed, der følger med i, hvad der sker i verden… I modsætning til deres naboer i distriktet, der fremstår som et støvet levn fra fortiden i sammenligning.

Emöeticons 2017

Hver dag sendes der 6 milliarder emojis verden over, og hvis du kan få dit brand ind der, hvor kærester, venner og familie kommunikere følelser til hinanden… Lad mig bare sige: så er du nået langt i din markedsføringskampagne.

This season, Moët & Chandon introduces a creative language of love with the
Moët Rosé Impérial Emoëticons Limited Edition for 2017. One of the most stylish way to elevate any #moetmoment inspired by love: romantic love, and love for close friends and family. Skriver Möet & Chandon på deres blog.

Möet & Chandon Emöeticons er tydeligt inspireret af Pop Art. Farverne, stilen og endda skrifttypen leder tankerne hen på de franske legender Serge Gainsburg og Brigitte Bardot’s hit “Comic Strip”, fra 1968:

Download Emöeticons her:

iOS: http://bit.ly/moetstickersios
Android: http://bit.ly/moetstickersandroid

Det skal du tage med hjem til din blog:

#1 Målret dit indhold i nichegrupper. Især hvis dit brand henvender sig til flere forskellige kundegrupper.

#2 Hæld gammel vin på nye flasker. Se om du ikke kan gøre det du laver nyt og spændende en gang imellem.

#3 Husk at brand handler om følelser.