Glossier ekspedient

Glossier: 4 digitale værktøjer til at bygge en enhjørning

Glossier er det hotteste brand indenfor makeup og hudpleje i 2019, og det er netop annonceret, at virksomheden har opnået den eftertragtede unicorn status, som man kun opnår, når man omsætter for mere end en milliard.

Så hvordan har de opnået det? Her er 4 digitale værktøjer, Glossier har brugt til at bygge en enhjørning

#1 Byg en virksomhedsblog

Det hele startede med en blog, hvor kendisser og modefolk fortalte om deres makeup og hudplejerutiner. Kvinder, der hvert år investerer store summer i kosmetik, vil gerne vide hvordan de smukkeste gør. Derfor er det meget relevant indhold for kunderne.

Bloggen er designet som et digitalt magasin, og udgiver kun indhold i høj kvalitet.

Glossier content marketing blog med kvalitetsindhold

#2 Giv virksomheden et ansigt

Emily Weiss er Glossiers ansigt udadtil og går forrest i alt. Den moderne forbruger vil gerne følge en leder og være en del af en stamme, derfor skal en virksomhed have et ansigt, og ikke bare et logo.

Influencers, over hele verden, er begyndt at bruge deres talerør til at bygge store virksomheder. Tænk blot på Kylie Jenner, der af Forbes er udnævnt til den yngste selvskabte milliardær. Et dansk eksempel er Martin Thorborg, der er ansigtet udadtil på alle de virksomheder, han er med til at bygge.

#3 Tilknyt et socialt medie

Den stammetilhørende forbruger vil gerne kommunikere med deres leder. Derfor skal man have et socialt medie, til at samle sine fans.

Brug fx Instagram og spørg dine fans om deres mening, hvilke produkter de mangler og lad dem være de første, der får nyhederne.

Undersøgelser viser at danske virksomheder, er blandt de dårligste til at være sociale med deres kunder på digitale medier (Eurostat). Så der ligger et stort potentiale for mange virksomheder her.

#4 Gør shopping til en Instagrammable oplevelse

Glossier har konverteringsoptimeret deres sales funnel online, givet ekspedienterne en pink jumpsuit uniform på, designet lækker unik lynlås pose til produkterne, sjove klistermærker og opmuntrende beskeder.

Altsammen gadgets der får det til at krible i kunderness fingre for at hive telefonen op af lommen og dokumentere det på Instagram med #Glossier.

Husk at reposte dine fans billeder af dine produkter, det får dem til at elske dig endnu højere og giver dit brand etos og patos. Det er jo altid bedre, at andre siger man er cool, end at man selv gør det.

Glossier produkter
Photo by Charisse Kenion on Unsplash

Få hjælp til at finde din digitale strategi

Hvis du vil have hjælp til at lave din digitale strategi, så skriv til mig. Jeg analysere dine behov, finder de rigtige kanaler og hjælper dig med at udforme en strategi.

Maibrit Dessau
Kursus i digital markedsføring til kvinder

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.