7 grunde til at din virksomhed skal have en blog

Content marketingNo Comments

Du er her:···7 grunde til at din virksomhed skal have en blog

I dag har næsten alle virksomheder en blog og nogle tilhørende sociale medier, som hjælper dem med at markedsføre deres produkt.

Men selv om der bliver lagt rigtig mange timer i blogging og sociale medier, så er det stadig nogle få lysende eksempler, der formår at få bundlinjen til at vokse markant på den baggrund.

Den nye sælger er trusted adviser

Langt de fleste kunder har brugt rigtig mange timer på at google, inden de beslutter sig for at købe et produkt.

Derfor er det utroligt vigtigt, at du som sælger kommer med den viden, som dine kunder har brug for. Og det kan du gøre via din blog.

Hvis din kunde først har fundet dig i google, og syntes du havde noget klogt at sige, så er sandsynligheden for at de ringer til dig eller køber i din butik, temmelig stor. I hvert fald større end hvis de havde læst den kloge information hos konkurrenten.

7 grunde til at have en blog

Der er rigtig mange gode grunde til at blogge, men de vigtigste er:

  1. Hjælp din kunde med at bruge jeres produkt
  2. Skab en relation til din kunde, ved at give indblik i virksomhedens dagligdag
  3. Del din virksomheds blogindlæg på sociale medier og få en dialog med dine kunder.
  4. Bliv fundet i søgeresultaterne og få mere trafik.
  5. Fortæl om din virksomheds CSR tiltag
  6. Generer leads til nyhedsbreve, salg, registreringer og tilmeldinger.
  7. Skab opmærksomhed omkring nyheder fra din virksomhed.

Hvad skal din blog handle om?

Når man laver en blog til sin virksomhed, kommer mange til at glemme, hvem de skriver til i deres iver efter at vise virksomheden frem. Det er helt naturlig, for de fleste virksomhedsejere er naturligt nok meget stolte af deres virksomhed.

Men det er en smule kedeligt for jeres kunder at læse om. De vil meget hellere læse om, hvordan deres problemer bliver løst og deres hverdag bliver nemmere.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i en frisørblog, så kunne emnerne være:

  1. Sådan plejer du dit hår efter farvning
  2. Sådan styler du dit hår på 5 minutter.
  3. Få en kur, der overfløddiggør hårvask
  4. Se ugens fantastiske makeover
  5. ect.

En blog der hjælper sin kunde i hverdagen, kan blive meget populær og være en fantastisk markedsføringskanal for virksomheden.

Content marketing er 20% content og 80% marketing

Selvfølgelig er det ikke så nemt, at du bare kan lave godt content og så regne med at dine kunder selv finder dig. For faktisk bruger de færreste kunder ret meget tid på virksomheders hjemmesider.

Derfor skal du sørge for at dit indhold bliver læst, ved at du sender det ud med nyhedsbreve, deler det på sociale medier, søgemaskineoptimerer det og fortæller dine kunder personligt, at de kan få hjælp på din blog.

 

About the author:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top