Glossier: 4 værktøjer til at bygge en enhjørning

UncategorizedNo Comments

Du er her:···Glossier: 4 værktøjer til at bygge en enhjørning

Glossier er det hotteste brand indenfor makeup og hudpleje i 2019, og det er netop annonceret at virksomheden har opnået den såkaldte unicorn status, som man kun opnår når man omsætter for mere end en milliard.

Så hvordan har de opnået det? Her er 4 tiltag Glossier har brug for at bygge en enhjørning

#1 Byg en virksomhedsblog

Det hele startede med en blog, hvor kendisser og modefolk fortalte om deres makeup og hudplejerutiner. Alle vi kvinder, der hvert år investerer store summer i kosmetik, vil gerne vide hvordan de smukkeste gør. Derfor er det meget relevant indhold for kunderne.

#2 Giv virksomheden et ansigt

Emily Weiss er Glossiers ansigt udadtil og går forrest i alt. Den moderne forbruger vil gerne følge en leder og være en del af en stamme, derfor skal en virksomhed have et ansigt, og ikke bare et logo.

Et godt eksempel på det herhjemme, er Martin Thorborg, der er ansigtet udadtil på alle de virksomheder han er med til at bygge.

#3 Tilknyt et socialt medie

Den stammetilhørende forbruger vil gerne kommunikere med deres leder. Derfor skal man have et socialt medie, til at samle sine fans.

Brug fx Instagram og spørg dine fans om deres mening, hvilke produkter de mangler og lad dem være de første der får nyhederne.

#4 Gør shopping til en Instagrammable oplevelse

Glossier har konverteringsoptimeret deres sales funnel online, givet ekspedienterne en pink jumpsuit uniform på, designet lækker unik lynlås pose til produkterne, sjove klistermærker og opmuntrende beskeder.

Altsammen gadgets der får det til at krible i kunderness fingre for at hive telefonen op af lommen og dokumentere det på Instagram med #Glossier.

About the author:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top