Er din search profil skruet rigtigt sammen?

BloggerCoach BloggenNo Comments

Du er her:··Er din search profil skruet rigtigt sammen?

Alle taler om SEO og Adwords, men husker du også content marketing, når du arbejder for at skabe den perfekte search profil? Det burde du, for undersøgelser viser at 90% af alle kvinder i den fødedygtige alder, læser digitale anmeldelser, forum tråde, test eller blogindlæg før de træffer en købsbeslutning. Og i 80% af hjemmene er det kvinderne der træffer købsbeslutninger for familien.

Derfor skal du have en content marketing strategi som en del af din search marketing strategi.

Købsrejsen for den moderne digitale forbruger

Lad os sige at Trunte skal have sig et nyt glattejern til sit hår. Derfor åbner hun browseren på sin mobiltelefon og indtaster ordet “Glattejern”.

På Googles side 1 mødes hun først at nogle adwords, herefter webshops der sælger glattejern og 2 test anmelder websites, der ranker forskellige glattejern ud fra diverse kriterier. Trunte vil, som moderne forbruger, gerne være orienteret og have undersøgt tingene grundigt. Derfor klikker hun sig først ind på testsiderne.

På testsiderne finder Trunte ud af, at mærket GHD er det bedste glattejerns mærke. Derfor går hun igen op i sin browser og denne gang indtaster hun long tail keywordet “GHD glattejern”. Igen mødes Trunte af en blanding af Adwords, webshops og testartikler.

Trunte ved at GHD laver glattejern i forskellige prisklasser, derfor giver hun sig igen til at læse test, for at finde ud af hvilken model, der giver hende mest for pengene.

På femina.dk finder Trunte ud af, at det GHD Galttejern, der passer bedst til hendes hårtype og daglige behov er GHD IV Styler.

Derfor åbner hun nu browseren igen og taster longtail keywordet “GHD IV Styler”. Her bruger hun Googles prisoversigt til at finde ud af, hvilken webshop der sælger GHD IV Styler billigst.

Hvis du vil have Trunte til at købe sit glattejern hos dig, gælder det altså om at være strategisk. Dit brand skal være synligt i både test og anmeldelser, prisoversigten og i Adwords.

1. Owned media strategi

En måde du kan sørge for at der er masser af relevant information omkring produktet, er ved at skrive om det på din virksomhedsblog, Hvis du har lavet dit SEO arbejde og har en høj SEO score, så kan du være heldig at du ranker i top 10 med din bloganmeldelse af produktet.

Payed media

Ved at købe dig til anmeldelser og produkttest på eksterne hjemmesider, kan  du låne deres autoritet og deres SEO score. De fleste digitale medier, der lever af at lave digitalt indhold, har en rigtig god SEO score, derfor er der stor chance for at din anmeldelse eller produkttest kan havne på Googles top 10.

Her kan du fx se en produkttest og en anmeldelse, som jeg har lavet for Kraes Babybad, på Min-Mave.dk. Begge ligger i top 10 i Google, når du søger på Kraes Babybad, lige under de første webshoplinks:

Kraes Babybad søgeprofil

Hvad skal du tage med hjem til din blog?

Læg en strategi for hvordan du opnår at være til stede i hele købrejsen ved at svare på følgende spørgsmål:

  • Hvordan bliver dit produkt anmeldt?
  • Hvordan får du dit produkt ranket?
  • Hvordan bliver dit produkt det billigste featured?
  • Hvordan kan du på dit eget site, hjælpe dine kunder med at finde svar på deres spørgsmål?

About the author:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top